A home away from home

25 juni 2013 - Adelaide, Australië

Het is gelukt! ik ben ontnapt aan het boerderij leven! Mijn humeur en kijk op het leven in het algemeen en Australie in het bijzonder is meteen met 50% gestegen. Nogmaals het was niet het werken op de chestnutfarm en het druiven plukken opzich. Dat was allemaal wel uit te houden (met elkaar) maar de omstandigheden waren werkelijk om te huilen. Ik ben nog nooit zo blij me een dak boven mijn hoofd geweest, een stapelbedje en een warme douche!! Dan is het toch ergens goed voor geweest ;)

Nadat ik ontslag had genomen, heb ik de trein gepakt naar Macedon. Daar was ik uitgenodigd door Penny & Rod, een echtpaar die ik in Apollo Bay heb ontmoet op de camping. Samen met mijn vriendinnetje Rea, waar ik samen mee werkte in Apollo Bay. Ik kon me geen betere timing bedenken, want het was heerlijk. De gezelligheid, een eigen kamer, een eigen (warm) bed! Bovendien kon ik weer eens een normale keuken van dichtbij bekijken en eindelijk weer eens 'my famous dutch apple pie' maken. Happy days! Het was erg gezellig met Rea en haar Manchester accent en Penny die ons als een echt oma volpropte met de lekkerste gerechten en ik heb geloof ik nog nooit zoveel (goeie) wijn in 1 week gedronken... Kortom er zit weer wat spek op mijn ribben en een lach op mijn gezicht ;)

Rod werkt nog steeds als huisarts en hij klust wat bij als orthopedisch chirurg. ik wist al dat ik het werken in de zorg mis, maar nu ik een week over niets anders heb gepraat (Penny is verpleegkundige) jeukt het helemaal... Ik heb de praktijk nog even van binnen gezien, want Dr Rod ging even mijn ganglion op mijn pols aspireren (au!). Ik zeg zulke connecties kun je nooit te veel hebben!

Verder heeft Penny ons een week rondgereden (incl Mr. Jed, the dog). De omgeving van Macedon is prachtig heuvelachtig en groen, Hanging Rock is er vlakbij en er hoppen honderden kangaroos rond in de omgeving.

Woensdag heeft Penny mij afgezet in Melbourne en ben ik naar Adelaide gevlogen. Het idee was om al mijn vrienden weer te zien en me te registreren als verpleegkundige en dan een baan zoeken. Het is zo fijn om weer terug te zijn, my home away from home. Ik verblijf weer in dezelfde hostel als in januari, dus ik ken nog veel mensen die hier werken en er zijn ook nog (of alweer) een aantal vrienden. Erg fijn om weer oude bekenden te zien in plaats van iedere week nieuwe vrienden maken. Ik heb ook mijn oude baantje weer terug, goeie timing, want ze hadden net weer iemand nodig. Dus ik sta weer pannenkoeken te bakken 's ochtends en ramen te zemen voor 'free accomodation'. Ondertussen spreek ik met iedereen af voor koffie, lunch of een biertje en bowlen, en dat is heel gezellig!! Het voelt een beetje als thuiskomen.

Vandaag heb ik besloten om toch maar eens wat te gaan doen. Ik heb al mijn benodigde papieren hier ondertussen, dus ik kan aan de slag. Registreren als verpleegkundge hier blijkt helaas allemaal wat meer tijd in beslag te nemen dan ik aanvankelijk dacht. Maar ik ga het toch doen, in het kader van: 'wie niet waagt....' Dus ik ga over een paar weken mijn English Test maken op de universiteit... Ben nu al zenuwachtig, ik bedoel dat engels spreken dat gaat wel goed, maar de rest... spannend!

Verder probeer ik nog wat tripjes te maken met mijn vriendinnetje Taylor, naar plaatsen waar we nog niet zijn geweest. Bovendien is het weer 'whale season' dus moet ik met een boot die oceaan op om er eentje te spotten natuurlijk! En ondertussen hopelijk een baantje vinden om wat geld te sparen of toch mijn farmwork afmaken........

Ps. Ik heb nieuwe foto's toegevoegd aan het album 'Farmstories' & hier is onze hilarische video die we gemaakt hebben over ons werk:

1. Cornelleke durieux:
    25 juni 2013
    Wat weer een verhaal, je maakt wel wat mee en doet zo wel levenservaring op! Ik wens je toe dat al je moeite om in de verpleging aan de slag te kunnen zullen lukken! Heel veel succes met de test! groetjes en veel plezier, Cornelleke
  2. Opa:
    28 juni 2013
    Hoi Eef, weer van alles beleefd, t hold ja nait op, zet mor deur.
  3. Familie uut de Sluus....:
    1 juli 2013
    Hee Eef, We genieten van jouw verhalen en foto's.
    We duimen voor jou dat te test lukt en dat je een leuk baantje in de zorg vindt.
    Succes!!! Liefs, Marga, Frans & Niels.
  4. A Tune A Day:
    14 juli 2013