Seattle & Olympic National Park

9 november 2012 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Na mijn Montana en Glacier ervaringen heb ik besloten in een keer door te reizen naar Seattle. Omdat er maar 1 trein per dag richting het westen gaat ('s avonds) kom je overal midden in de nacht aan.. Dat leek mij geen optie, bovendien waren er nul hostels onderweg naar Seattle, en een motel heb je echt snel gezien in je eentje.. (en alle 60 tv zenders met of verkiezingen of 'Sandy: the aftermath')

Vorig jaar ben ik ook in Seattle geweest, en heb er een hele toffe tijd gehad, ik heb er dus maar op gegokt. En jawel, ook dit keer, top tijden! De hostel is fantastich en er worden veel tours georganiseerd. Het idee is om zoveel mogelijk aan iedereen te laten zien hoe leuk Seattle is, en nieuwe vrienden te maken, because that's what it's all about in life, right?! . Zo heb ik afgelopen woensdag de 'food-tour'  gedaan. Super americaans natuurlijk, maar het hoort er allemaal bij ;) Dus we zijn met 10 man heel Seattle doorkruisd, 7 verschillende eetgelegenheden bezocht in 7 uur tijd. Het was fantastisch!! Natuurlijk de americaanse 'specialiteiten' zoals deep-fried cheese, deep fried mac&cheese wedges, patat overgoten met kaassaus, de beste sandwiches en heel goed chinees en italiaans. Another American expirience ;)

Verder is er zoveel te doen hier, veel rondgelopen, naar de gratis (I'm on a budget) musea geweest. Ik bedoel je moet ook wat van de geschidenis en de cultuur weten als je ergens een tijdje bent.. Je kunt niet al etend door Amerika reizen en verder niets weten (...) De mensen zijn leuk, heel alernatief, hip, cool, hippie, wat de sfeer ten goede komt, ik hou ervan.

En dan electionday!! Dat was cool om mee te maken. Gelukkig zit ik hier in een Obama-state (en stad) dus dat ging al goed. Ik vond het best spannend, ik kwam onderweg van Mineapollis naar hier namelijk schrikbarend veel borden tegen met de naar ROMNEY erop.. Hier om de hoek was het grote feest van de Obama aanhangers, maar in elke kroeg volgde iedereen de elections ook op TV. Er was een 'free diner' in de hostel, dus dat moest eerst even geregeld worden. Ondertussen volgden we de verkiezingen.. Rond 9 uur hoorden we de eerste 'OBAMAAAA!!!' & '4 MORE YEARS!!!!' op straat. Tot mijn grote opluchting was iedereen het er over eens dat dat een goed iets was. Dus we hebben de hele avond in de kroeg gehangen en op de uitslag van de overige verkiezingen gewacht. Er werd in Washington state namelijk ook gestemd over de legalisatie van wiet en 'same-sex marriage'. Beide zijn erdoor, dus iedereen blij!!

Omdat je hier zoveel mensen ontmoet en zoveel samen doet, zijn er ook zoveel meer opties om dingen te doen. Zo kwam ik 2 jongens tegen (een brit (en de eerste) nederlander) die een auto gingen huren om naar Olympic National Park te rijden en te gaan hiken. En ik mocht mee! Dus gister hebben we bij Seattle airport een auto gehuurd en naar het park gereden. Het was iets verder dan we dachten en we zijn heel even aan de kant gezet door de politie wegens 'speeding'. Wat ik hilarisch vond, degene die moest betalen iets minder..

Anyway olympic National Park was heel tof. We hebben een hike uitgezocht en er naartoe gereden. Halverwege onze trip begon het te sneeuwen, en onze hele wandeling was ook in de sneeuw. Best cool en heel mooi. Wat jammer was, was dat het daardoor vrij bewolkt was en we dus geen uitzicht hadden. Maar toch supermooi! Zie foto's!!

Ik blijf hier nog een dag, om morgen de bus naar Portland te nemen met een paar anderen. Het wordt nog een uitdaging om een slaapplek te regelen, want Portland is op de een of andere manier erg druk in de weekenden. klinkt gezellig. Daarna ga ik in een keer door naar San Francisco denk ik. Ik heb ondertussen een ticket geboekt naar Australlie!! 27 december vlieg ik, dus kerst op Hawaii, oud&nieuw in Australie. Jeej!

1. Menna:
    11 november 2012
    fijn om te lezen dat alles naar wens verloopt..... en dan Kerst op Hawaii en oud en nieuw in Australië......wat geweldig!
    Have a whole lot of fun........
  2. A Tune A Day:
  3. Familie uut de Sluus....:
    12 november 2012
    Wat een geweldig mooie foto's.
    Ik dacht even bij de politie auto. We moeten haar ontzetten uit de jail. maar gelukkig je mocht door gaan jouw bijzondere trip.
    Keep us posted !!!!
  4. Eef:
    12 november 2012
    haha, nee dat viel mee gelukkig. We moesten wel langs 'court' om de boete te betalen.. En ja, daar zijn ook foto's van ;)
  5. A Tune A Day:
    15 november 2012