The windy city

27 oktober 2012 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Yo! Aangekomen in Chicago, the windy city! ondanks dat mijn backpack op de odd-size bagage-band moest en de mevrouwen van United Airlines het bespreken van hun vakantiedagen belangrijker vonden dan mij in te checken, is alls goed gegaan. Gelukkig hoefde ik in Chicago ook maar een uur te wachten voordat ik door de security kon en mijn backpack kon halen. Er zaten wat vel roze 'security-check' stickers op, maar ik geloof dat verder alles goed is gegaan??? Ik mis nog niets..

En de bijnaam is niet voor niets heb ik al gemerkt. het waait lekker door. Liep ik gister nog te verbranden in in mijn slippertjes bij 25 graden, is het vandaag helemaal omgeslagen, 10 graden! Echt herfst dus, wat de sfeer dan wel weer ten goede komt, want het ziet er prachtig uit. Alle huizen zijn in halloween-sferen, met alles erop en eraan, spinnewebben, grote spinnen, carved pumkins, grafstenen, skeletten en spoken.

Chicago is echt een toffe stad, ik was nog wat huiverig of ik het hier wel zo leuk zal vinden, als 3e grootste stad van 'The States'. Ik verblijf een eindje buiten downtown, waar het iets rustiger is, met de nadruk op iets. Ook hier denk je dat er ik weet niet wat voor terroristische aanslag gepleegd is als de hulpdiensten uitrukken. Maar dan blijkt het ' slechts' een brandweerwagen te zijn.. Ik moet nog even omschakelen ;)

Anyway, het is best leuk hier. Veel te zien en te beleven, heb alweer heel wat kilometers per voet gemaakt. Maar ook nog zoveel te zien! Blijkt ook the zoo nog gratis te zijn hier.. De hostel hier is net een hotel zo fijn, al zijn de dorms (slaapkamers) wel wat groot, ik slaap met 11 anderen op een kamer. De sfeer is ok, al zijn de mensen hier wat lastig benaderbaar cq op zichzelf. Daar kom ik nog even niet doorheen. Daarbij lig ik ook al om 9 uur in mijn bed, omdat ik nog wel ietsje last heb van mijn jetleg (of griepje). Het voelt nog steeds alsof ik nachtdienst heb, maar dat is over een paar dagen ook wel anders.

Zo en nu ga ik eens even bekijken wat eigenlijk mijn plan is...!

1. A Tune A Day:
    27 oktober 2012
  2. Judith:
    27 oktober 2012
    Hey Eef!
    Blij te lezen dat de reis goed is begonnen!
    X Ju
  3. Sandra:
    28 oktober 2012
    Super om te lezen Evelien! Geniet ervan daar!!xxx
  4. Carla van Dijk:
    29 oktober 2012
    Het wordt weer een avontuur..!
    Ben benieuwd wat je plan wordt..
    Truste..
  5. Familie uut de Sluus....:
    Hoi Eef,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Nu verwacht ik nog wel een foto van de 'versierde' stad. Halloween ;-) xxx
  6. A Tune A Day:
  7. A Tune A Day: