Back to Byron

26 april 2013 - Byron Bay, Australië

Dag lieve kijk- en luister vrienden! Over 2 dagen ben ik precies 6 maanden onderweg.. Time flies.. En wat vermaak ik me nog altijd prima en ik ben zo dankbaar dat ik dit kan doen. I'm living my dream! En die 'dream' gaat nog even verder ook.

In Cairns zijn we nog even rustig verder gegaan met niet te veel doen. We hebben mijn verjaardag flink gevierd en verder heb ik vooral heel veel gesolliciteerd. Ik denk dat heel Australie ondertussen weet dat ik op zoek ben naar een baan, want ik heb iedereen gemaild. Na veel zin en onzin terug te hebben gekregen had ik helaas nog geen (betaalde baan). Ik heb veel mails gestuurd naar zoo's/wildlife parks & hospitals, maar daar kon ik vooral als vrijwilliger aan de slag, voor een paar uur per week. Niet echt een optie op dit moment. Ik ontmoette in Cairns ook een huisarts, die me wat opweg geholpen heeft met hoe ik hier als verpleegkundige kan werken. Dat soort dingen gebeuren alleen maar op reis (!) Dat werken als verpleegkundige gaat niet zomaar (natuurlijk), dus er zit even niets anders op dan nu iets anders te doen en ondertussen al het papierwerk regelen. Dan zie ik tegen die tijd wel wat ik dan wil.

Gelukkig had ik het telefoonnummer nog van Charlie, die van de camping in Apollo Bay. Apollo Bay ligt aan 'the great ocean road', in het zuiden dus, precies waar ik wil zijn. Toen Charlie belde wist hij nog wie ik was (maar je bent toch verpleegkundige??) en kon hij me wel gebruiken. De camping moet winterklaar gemaakt worden en hij heeft ook hulp nodig op zijn 'chestnut-farm'. Ik ga dus kastanjes plukken en pellen, waarvoor ik minimaal krijg betaald. Wel krijg ik gratis maaltijden en onderdak, dus ik bespaar een hoop geld. Ik ga op de camping wonen in een caravan.

Ik ben er zeer gelukkig mee, want ik zit op een punt dat ik klaar ben met het echte reizen, het inpakken van mijn tas iedere 2-3 dagen, steeds maar weer afscheid nemen van toffe mensen en 0 privacy hebben.. Het is even genoeg, ik kijk echt uit naar mijn eigen plekje voor een paar weken/maanden met dezelfde mensen. Maar ook om aan het werk te zijn. Even weer wat 'nuttigs' doen :)

Komende dinsdag vlieg ik naar Melbourne, op 30 april. Ik heb een feestje gevonden waar ik de kroning van Wim-Lex live kan volgen met andere Nederlanders. Ik vind het toch wel een dingetje. Ik blijf daar dan dus 1 nachtje en dan neem ik de bus over 'the great ocean road' naar Apollo Bay. Jeej!

Ondertussen zit ik in Byron Bay. Ik ben hier vorige week naartoe gevlogen met het idee dat ik toch richting het zuiden moest. Byron Bay is een heerlijk klein surfers dorpje, heel 'layed back'. Hier houd ik even mijn vakantie tijdens mijn reis, haha. Het weer is hier nog heerlijk (28 graden) en er gebeurd weinig anders dan op het strand hangen, uitgaan en rondhangen met oude en nieuwe vrienden. Onze vrienden van de 'travelshop' zijn hier natuurlijk ook nog steeds, dus ik kan bij hun lekker rondhangen en de hele dag op de pc werken. En ondertussen aanhoren hoe ze mijn arme mede-backpackers een reisje en een tourtje aansmeren. 'vandaag kan ik het voor $250 doen', 'ik kan je korting geven als je dit erbij boekt', etc. Ik vind het wel mooi om even weer een kijkje in een ander wereldje te nemen. Volgende week de wereld van kastanjes, haha

Vanmiddag ga ik met een kayak opzoek naar dolfijnen.. Ik ben benieuwd, uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de kansen 1 op 10 zijn... Maar als we ze niet zien mag je de volgende dag gratis, dus wie weet zit ik de rest van de tijd op zee met mijn kayak..

Ik zie jullie in het koude Apollo Bay! Geniet van de lente, ik ga de herfst in!

1. A Tune A Day:
  2. Opa:
    26 april 2013
    `tJa,weer wat heel anders,en weer spannend
    altyd weer nieuwe belevenissen, toch mooi?
  3. Menna:
    26 april 2013
    veel plezier op 30 april met andere Duchies.......
  4. Cornelleke durieux:
    26 april 2013
    heb er weer van genoten! succes en plezier. Cornelleke
  5. Your mum :-):
    27 april 2013
    mooi verhaal weer Eef!
    Over 2 weken wonen wij ook op de camping, voor de caravan!
    Geniet van je Oranjebittertje de 30ste
    xx
  6. Judith:
    27 april 2013
    Hi!
    Fijn zeg, een beetje "vastigheid" En weer doen wat "gewone" mensen doen @work ;-)
    Have fun op de 30e!

X Ju
  7. Frieda:
    28 april 2013
    Ga je ook spinnenwebben van kastanjes maken? ;)xxx
  8. A Tune A Day:
    30 april 2013