Let's go!!

13 februari 2013 - Adelaide, Australië

Nog even een korte laatste update vanuit Adelaide! Het is namelijk meer dan tijd om te gaan, al heb ik het hier te gek gehad, maar het kriebelt weer aan alle kanten! Ik wil meer van Australie zien en weg uit deze hostel, 5 weken in dezelfde hostel is best lang. Zeker als je er werkt, een kamer deelt met je collega's en tussen alle drama's staat. Want geloof me, die zijn er. Ik heb weinig te melden over de afgelopen weken, want veel spectaculairs doe ik niet, maar ik vermaak me stiekem wel met 'the real life soap' waar ik zelf in mee speel, haha.

Ik ben vorige week met Caitlin en Sam naar The Murray River geweest, waar Caitlin haar ouders een huisje hebben. Daar hebben we op een wake-board gestaan, op een jetski gezeten, ge-kneeboard en rondgevaren. Het was heerlijk om even uit de stad te zijn en om iets actiefs te doen. Verder huur ik hier regelmatig een fiets om wat rond te fietsen door de stad, gaan we naar het strand en houden we ping-pongcompetities of zitten we te pokeren. Hele andere talenten komen naar boven zullen we maar zeggen. We hangen veel rond in de hostel, wat heel gezellig is, maar ook wat doelloos. Ik ben echt mijn tijd een beetje aan het uitzitten hier. Werken, me druk maken over het werk en geld besparen is een beetje wat ik doe. Deze week ‘train’ ik de nieuwe mensen en maandag ben ik pleite! Ik heb wederom ontslag genomen…

Ik kwam afgelopen weekend Thomas tegen, die hier ook lang heft verbleven, maar een paar weken naar Perth was, en het bleek dat hij met een vriend naar Melbourne ging touren. Ze zochten nog iemand om mee tekomen zodat de kosten gedeeld konden worden, perfect dus! We hebben een campertje geregeld (supercool!) en geloot wie het eerst gaat rijden ;) We gaan The Great Ocean Road af, en ik wordt afgezet in Melbourne. Daar pik ik Irene op van het vliegveld en dat gaan we samen een aantal weken de Oost kust afreizen! Ik heb er zin in, kan niet wachten om nog meer van Australie te zien en weer te gaan rondtrekken.

Wat nog een leuk detail is, is dat ik via via een Ierse Apotheker sprak, die hier nu een aantal maanden werkt. Er is hier een tekort aan verpleegkundigen, maar je moet eerst een 3 maanden durende opleiding volgen voordat je in Australie mag werken als je uit het buitenland komt. Voor mij te lang, gezien ik dan nog iets van 3 maanden over hou om te werken en waar haal ik in de tussentijd het geld vandaan? Maar Claire (de apotheker) vertelde dat ze staan te springe nom gekwalifiseerde verpleegkundigen (zeker gespecialiseerde) dus dat ik gewoon moet gaan solliciteren. De kans is zelfs groot dat ik een visum kan krijgen om voor langere tijd te blijven.Dat hoeft van mij weer niet, maar we gaan het zien. Dus na mijn oostkust avontuur ga ik overall soliciteren als verpleegkunidge! Yes! Dat verdient veel beter als ieder ander baantje dat ik zou willen en bovendien mis ik het, dus ik heb er zin in.

Op naar het volgende avontuur! Roadtrippin’!!

1. A Tune A Day:
    13 februari 2013
  2. Familie uut de Sluus....:
    14 februari 2013
    Toch goed te lezen dat je jouw werk als verpleegkundige mist. Dat brengt jou vanzelf weer terug bij het begin en is het cirkeltje rond. In jou geval CIRKEL :-)
  3. Opa:
    14 februari 2013
    Hoi Eef, je was bijna ingeslapen vanwege het gewone van alle dag, maar je werd weer wakker en voor dat je weer doktersbloed zou kunnen zien, toch weer je doelsteling opgepakt. Ik wes je weer een fijne tijd. X
  4. Ries:
    21 februari 2013
    Hé Eef.
    Ik geniet nog steeds van je mooie verhalen, lekker lezen in de nachtdienst, je kent dat wel.....toch?
    Google maps erbij en zo, over jouw schouder meekijkend, de weide wereld verkennen :-)

Blijft een vreemde ervaring jouw verhalen zo te lezen, alsof je ze hier in de koffiekamer zelf aan het vertellen bent.
    Ik hoop dat je een leuke baantje vindt, iets met chestpain ofzo.
    Net Irene na haar laatste dienstje uitgezwaaid, "veel plezier en groetjes aan Eef en zo..."
    Ik vraag mij trouwens wel af hoe dat zal gaan zo zonder haar eigen dokter zo lang weg van huis.
    Goed Eef, blijf vooral lekker schrijven, ik volg je reis weer vanuit de sateliet.
    Richard
  5. A Tune A Day: